Αρχική Αυτόνομο Δίκτυο Αυτόνομο Δίκτυο Αχαΐας: Σαν να μην πέρασε μια μέρα και τα σχολεία...

Αυτόνομο Δίκτυο Αχαΐας: Σαν να μην πέρασε μια μέρα και τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν …Αγώνων ξεκίνημα η νέα χρονιά!!!

763
0
αυτο δικτυο

Σαν να μην πέρασε μια μέρα και τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν …Αγώνων ξεκίνημα η νέα χρονιά !!!

Με αφορμή την  έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς καλωσορίζουμε το σύνολο της  εκπαιδευτικής κοινότητας στην περιοχή μας κι ευχόμαστε υγεία, δύναμη και δημιουργία σε όλα τα μέλη  της. Ιδιαίτερη μνεία στους νεοδιόριστους συναδέλφους στον νομό, μόνιμους και αναπληρωτές. Τους περιμένουμε συνοδοιπόρους μας στους νέους αγώνες .Οι μαθητές μας έρχονται σήμερα στο σχολειό κι ο καθένας από εμάς θα τους συντροφεύσει-ταξιδέψει στο όμορφο ταξίδι της γνώσης, της δράσης και της αλληλεγγύης.

Δεν θα αρκεστούμε όμως σε ένα τυπικό κι ανούσιο ευχολόγιο. Οι δυσκολίες του φετινού Σεπτέμβρη είναι τόσες πολλές και οι ευθύνες που καλούμαστε να επωμιστούμε τόσο δυσβάσταχτες, που μαζί με τις ευχές χρειαζόμαστε κι έναν καλό οδηγό επιβίωσης. Τα σχολεία μας είναι ανοχύρωτα και παραδομένα στο έλεος του ιού κυριολεκτικά. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει την πανδημία, η οποία τόσες αλλαγές έφερε στην σχολική καθημερινότητα, σαν μια κοινή ασθένεια. Δεν έχει, για άλλη μια σχολική χρονιά, λάβει ουσιαστικά μέτρα για τον περιορισμό της και την διαφύλαξη σωματικής και ψυχικής υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και υπολοίπων μελών της σχολικής κοινότητας. Σαν να μην πέρασε μια μέρα και τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν.

Καμία πρόβλεψη για σπάσιμο τμημάτων ( 15 μαθητές ανά τμήμα το ανώτερο), έλλειψη προσωπικού καθαριότητας καθώς μειώθηκαν οι ώρες απασχόλησής τους, δωρεάν self test σε μαθητές αλλά όχι στα υπόλοιπα μέλη (εκπαιδευτικοί, καθαρίστριες, σχολικοί τροχονόμοι κλπ), καμία πρόβλεψη για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις μαθητών. Η κυβέρνηση εξακολουθεί να τηρεί τις αντιφάσεις της που επιτείνουν την σύγχυση και το διχασμό στην κοινωνία. Το τραγελαφικό είναι πως αλλού κολλάει όπως στη συγκέντρωση των μαθητών στο προαύλιο κι αλλού δεν κολλάει όπως στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης αντί να επιμείνει στο διάλογο  και την πειθώ προχωρά με αυταρχισμό σε απειλές, εκφοβισμό κι ακόμη σε εξαγορά (βλ. τα 150 Ευρώ σε νέους), προκειμένου να καλύψει τις τρομερές αδυναμίες της.

Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε τη σύγχυση που παρατηρήθηκε σε πανελλαδικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο όσον αφορά στο θέμα των υπηρεσιακών μεταβολών. Άλλαξε η διαδικασία αυτών χωρίς πρότερη ενημέρωση απ΄ τους καθ΄ ύλην αρμόδιους, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να ενεργούν στα ΄τυφλά΄ υπό καθεστώς μείζονος αδιαφάνειας. Στα σχολεία αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλά κενά , κυρίως στην ειδική αγωγή. Στην παράλληλη στήριξη έχουμε έλλειψη εκπαιδευτικών που αγγίζει το 40%.

Η πανδημία έφερε την τηλεκπαίδευση. Πόσα παιδιά όμως είχαν το κατάλληλο περιβάλλον και τον αναγκαίο εξοπλισμό για να την παρακολουθήσουν; Τι έκανε το ΥΠΑΙΘ για να καλύψει τα μαθησιακά κενά και τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες που προκάλεσε η ελλιπής και ανεπαρκής τηλεκπαίδευση; Αδιαφόρησε προκλητικά. Ποια μέτρα έχουν παρθεί σε ενδεχόμενο νέο κλείσιμο των σχολείων ή τμημάτων αυτών; Θα οδηγηθούμε σε μαθητές δύο ταχυτήτων αυξάνοντας τις κοινωνικές-εκπαιδευτικές ανισότητες;

Εισάγει τα εργαστήρια δεξιοτήτων βαφτίζοντας καινοτομία μια κατ΄ ουσίαν παραλλαγή της Ευέλικτης Ζώνης. Απαιτείται, εν καιρώ πανδημίας, από μαθητές κι εκ παιδευτικούς να ανταποκριθούν σε ανά δίμηνο νέα δράση ( συνολικά τέσσερις μέσα στη σχολική περίοδο) χωρίς να υπάρξει ουσιαστική  εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αποτρέποντας ταυτόχρονα οποιαδήποτε άλλη δράση. Φόβος, κούραση, άγχος αρχίζουν και γίνονται κυρίαρχα συναισθήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Τα σχολειά χάνουν την πυξίδα τους κι οδηγούνται σταδιακά σε παιδαγωγικό αποπροσανατολισμό.

Και το αποκορύφωμα της αναλγησίας και του παραλογισμού: Αντί να στηρίξει και να ενθαρρύνει το ΥΠΑΙΘ  κι η κυβέρνηση συνολικά μαθητές και εκπαιδευτικούς να ¨επιβιώσουν¨ παιδαγωγικά και να βγουν από τη στενωπό της πανδημίας, έρχεται με τις «επιταγές» και τα πρωτόκολλα μια ακραίας νεοφιλελευθεροποίησης να υποβαθμίσει το δημόσιο σχολείο ( κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων). Διαιρεί για να βασιλέψει όπως κάνει δυστυχώς σε όλους τους τομείς της κοινωνίας μας. Οι καιροί όμως ου μενετοί  δηλ. «οι καιροί δεν περιμένουν, πρέπει να δράσουμε».

Διατυμπανίζει την αξιολόγηση δήθεν για να αναβαθμίσει ποιοτικά τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ στην ουσία επιδιώκει να φορτώσει στους εκπαιδευτικούς τη δική της ευθύνη για την άθλια κατάσταση στην εκπαίδευση, αλλά και να διαχωρίσει τα σχολεία με βάση τις  επιδόσεις των  παιδιών ποδοπατώντας κάθε έννοια παιδαγωγικής ειρήνης και κοινωνικής δικαιοσύνης. Οδεύουμε σε σχολεία χορηγών όπου οι διευθυντές θα επιτελούν τον ρόλο του μάνατζερ κι οι σχολικοί σύμβουλοι αυτόν του επιθεωρητή. Γυρίζουμε πολλά χρόνια πίσω, πάμε σε ένα μοντέλο με μαθητές και σχολεία πολλών ταχυτήτων όπου θα υπάρχει καθαρά ένα ταξικό πρόσημο.

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Αχαΐας ζητάμε:

-την ενότητα του κλάδου και των συλλόγων διδασκόντων σ αυτή την καταιγιστική προέλαση του Υπουργείου καταστροφής της παιδείας.

-στα σχολειά μας να επικρατήσει η συλλογικότητα, η δημοκρατία κι η αλληλεγγύη κι όχι η αντιπαράθεση μεταξύ διευθυντών κι υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού.

-να μη δειλιάσουμε μπροστά στον εκφοβισμό και την αυταρχικότητα που θέλουν να μας επιβάλλουν.

– να μην οδηγηθούμε στη διάσπαση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε εμβολιασμένους και μη. Δωρεάν rapid test για όλους τους εκπαιδευτικούς.

-να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση που καλούνται να εφαρμόσουν οι σύλλογοι διδασκόντων.

-να παλέψουμε για ένα σχολείο  της μόρφωσης, της ισότητας, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά. Εάν χαθεί το παιδί, δεν θα υπάρχει ελπίδα.

Αγώνων ξεκίνημα η νέα χρονιά !!!

Πάτρα,  13.09.2021

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αχαΐας

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ