Αρχική Αυτόνομο Δίκτυο Το Τελεσίγραφο του ΥΠΑΙΘΑ αποτελεί μνημείο εκφοβισμού με στοχευμένη αποσιώπηση της αλήθειας...

Το Τελεσίγραφο του ΥΠΑΙΘΑ αποτελεί μνημείο εκφοβισμού με στοχευμένη αποσιώπηση της αλήθειας και το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο!!!

597
0

Για την εγκύκλιο – «Τελεσίγραφο» του ΥΠΑΙΘΑ

Το Τελεσίγραφο του ΥΠΑΙΘΑ αποτελεί μνημείο εκφοβισμού με στοχευμένη αποσιώπηση της αλήθειας και το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο!!!

Πράγματι αν κάποιος συνάδελφος ή συναδέλφισσα αρνηθεί να συμμετάσχει στην αξιολόγηση, ή αρνηθεί να εκτελέσει καθήκοντα που απορρέουν από τη νομοθεσία διαπράττει πειθαρχικό παράπτωμα και διώκεται. Όμως, σε αυτό το κράτος, δεν υπάρχει νομοθεσία που να επισύρει ποινές επειδή εργαζόμενος λαμβάνει μέρος σε νόμιμη απεργία.

Η Ν.Δ. με τον νόμο Χατζηδάκη, στην ουσία, απαγορεύει τις απεργίες στέλνοντας, όποτε θέλει, τις Ομοσπονδίες στα δικαστήρια. Αν τώρα σκέφτεται να φέρει νομοθεσία που θα απαγορεύει κατά ρητό τρόπο ακόμα και την κήρυξη απεργιών να το πει καθαρά. Το έκανε η χούντα, θα το πράξει και αυτή;

Οι εκπαιδευτικοί στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν «αρνήθηκαν» υπηρεσιακά ούτε «παραλείψανε» να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, αλλά δήλωσαν ότι απεργούν-απέχουν από αυτή λαμβάνοντας μέρος σε νόμιμη απεργία –αποχή που κηρύχτηκε από τη ΔΟΕ, την ΑΔΕΔΥ και στη συνέχεια για δεύτερη φορά από τη ΔΟΕ και στις στάσεις εργασίας που κηρύχτηκαν από τη ΔΟΕ και τους ΣΕΠΕ. Πράγματι η απεργία-αποχή κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική και δεν μπορεί ως τέτοια να επαναπροκηρυχθεί (απαγορεύτηκε η χρήση της και η επαναπροκήρυξή της) και προφανώς δεν μπορεί να δηλωθεί από τους εκπαιδευτικούς. Όμως οι στάσεις εργασίας (με παρακράτηση χρημάτων που αντιστοιχούν στη στάση) είναι σε ισχύ και ποτέ αυτή η μορφή δεν κρίθηκε δικαστικά ως «παράνομη» γι’ αυτό τον λόγο απολύτως νόμιμα θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί σε αυτές.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών τοποθετήθηκε καθαρά, τόσο στο Δ.Σ. της ΔΟΕ όσο και στην ανακοίνωσή του. Αν υπάρξουν αποφάσεις, με καταστατική απαρτία των Γ.Σ, ενάντια στην ουσία της τελευταίας δικαστικής απόφασης δεν πρόκειται να «συμμορφωθεί» και θα ψηφίσει επαναπροκήρυξη από τη ΔΟΕ προσμετρώντας, όπως και οι εκπαιδευτικοί, τις συνέπειες του απαράδεκτου νόμου και της συνεπακόλουθης απαράδεκτης δικαστικής απόφασης. Σε αυτή την περίπτωση να δούμε αν η κυβέρνηση ασκήσει πειθαρχικές διώξεις σε 100 χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Σε αυτή την περίπτωση, όμως!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, πολιτική ανυπακοή νοείται να γίνεται μόνο με όρους μαζικής συμμετοχής στον απεργιακό αγώνα και στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά εξέγερσης. Εμείς, το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, πρώτοι και σχεδόν μόνοι, έχουμε πει ότι οι νόμοι των κυβερνήσεων, και στην προκειμένη περίπτωση της Ν.Δ., αντιμετωπίζονται κινηματικά, αλλά τελικά αντιμετωπίζονται πολιτικά με νομοθετική κατάργησή τους.

Να θυμίσουμε εδώ ότι ο επιθεωρητισμός στην εκπαίδευση μέσα από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος κατέπεσε, ως νομοθετική διάταξη, δυο φορές. Μια το 1981 με την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και μια το 2015 με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Δυστυχώς υπήρξε πολιτική ήττα με τη νίκη της Ν.Δ. και στις τελευταίες εκλογές. Σε αντίθεση με παρατάξεις που διατυμπάνιζαν το περίφημο «όλες οι κυβερνήσεις» είναι ίδιες και «όλοι έχουν ευθύνη», αυτά που γίνονται σήμερα στο δημόσιο σχολείο, με την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών μέσω της «αξιολόγησης» με τον επιθεωρητισμό της μιας ώρας, με το ΥΠΑΙΘΑ να μεταβάλλεται σε δικαστήριο διώξεων και εγκυκλίων, μια κυβέρνηση τα πράττει. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. του κ. Μητσοτάκη. Τα πράττει ως συνέχεια της εκπαιδευτικής πολιτικής- «εξαρχόπουλου», των μαύρων χρόνων της εκπαίδευσης του 50, του 60 και του 70 και ως συνέχεια της πολιτικής της κυβέρνησης Σαμαρά με Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλο και το περίφημο ΠΔ. 152 που είχαν τότε ψηφίσει.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η ιστορία έχει πολλές στροφές και οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να της δώσουμε άλλη «κλίση». Πάμε συλλογικά βήμα-βήμα απέναντι στην εφαρμογή των νόμων αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης, βήμα-βήμα συλλογικά και συντεταγμένα απέναντι στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και στην απαξίωση του εκπαιδευτικού. Μόνο με ενότητα θα νικήσουμε. Η επένδυση στη δημιουργία εσωτερικού “εχθρού” δεν αφορά τον αγώνα που δίνουμε αλλά τις μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες ορισμένων χώρων που φτάνει στα όρια της υπονόμευσης του αγώνα που δίνουμε, εφόσον συνεχίσουν στο ίδιο μοτίβο.

Τώρα συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας και όλοι μαζί θα χαράξουμε τα επόμενα βήματα του αγώνα που απαιτούνται, χωρίς να δώσουμε λαβή στη Ν.Δ. για ατομικές πειθαρχικές διώξεις. Ο κλάδος μας, η ΔΟΕ και η παράταξή μας έχουμε την εμπειρία αγώνα και των απαιτούμενων ελιγμών να μπλοκάρουμε τα σχέδια της κυβέρνησης, όπως κάναμε με την «εσωτερική αξιολόγηση» χρησιμοποιώντας όλες τις μορφές αντίστασης. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα είτε αφορά το Α1-Α2 είτε το Β στάδιο.

Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας ούτε αρχίζει ούτε σταματάει στο ζήτημα της αξιολόγησης. Ο επιθεωρητισμός της Ν.Δ. αποτελεί μέρος της συνολικότερης πολιτικής της, των αντεργατικών της νόμων, της επιβαλλόμενης ακρίβειας, της καθήλωσης των μισθών, των παρακολουθήσεων και των εκφοβισμών. Προσφάτως δε φτάσανε σε σημείο, συγκεκριμένα στελέχη του διοικητικού μηχανισμού, να ζητάνε «ενυπόγραφη» δήλωση από τους εκπαιδευτικούς ότι… γνωρίζουν τις επιπτώσεις νόμων και δικαστικών αποφάσεων.

Αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί κομμάτι –κομμάτι και όλη συνολικά, τώρα με πολιτική πίεση προς την κυβέρνηση και αύριο με την πτώση της.

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ