Αρχική Αυτόνομο Δίκτυο Αυτόνομο Δίκτυο Αχαΐας: Τρέχα δάσκαλε… μοιράζει μόρια!!!

Αυτόνομο Δίκτυο Αχαΐας: Τρέχα δάσκαλε… μοιράζει μόρια!!!

407
0
αυτο δικτυο

Τρέχα δάσκαλε …μοιράζει μόρια!!!

Σαν να μην πέρασαν τρεισήμισι χρόνια  νεοφιλελεύθερης πολιτικής Κεραμέως –  Μητσοτάκη στην  εκπαίδευση και τα σχολεία μας ανοίγουν  χειρότερα από ότι έκλεισαν….

                   … για μια ακόμη φορά “Αγώνων ξεκίνημα η νέα χρονιά” !!!

            Με την έναρξη της  σχολικής χρονιάς καλωσορίζουμε τους νέους συναδέλφους (αναπληρωτές και μόνιμους) που με τη ψυχή τους – και μόνο αυτοί το ξέρουν – έρχονται για να στηρίξουν τη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση και τις ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά.

        Τους ευχόμαστε υγεία, δύναμη και αντοχή στο δύσκολο, μα όμορφο αγώνα τους. Κανείς δεν θα πορευτεί μόνος του. Όλοι μαζί με ενότητα και  αλληλεγγύη θα ξεπεράσουμε τα προβλήματα.

   Καλωσορίζουμε επίσης το σύνολο της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας και διαβεβαιώνουμε πως σαν παράταξη θα είμαστε δίπλα σε καθεμιά/καθέναν από εσάς παρεμβαίνοντας, διεκδικώντας, πετυχαίνοντας. Κύριο μέλημα όλων μας η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των κατακτήσεων ετών μέσα από τους αγώνες του κλάδου.

    Θα περίμενε κανείς η νέα χρονιά τώρα πια, μετά από τόσες επεμβάσεις,  να παίρνει άριστα. Με τέτοια διακυβέρνηση Κεραμέως, από τις μακροβιότερες Υπουργούς στο Παιδείας, είναι βέβαιο ότι θα λύνονταν όλα τα προβλήματα, ακόμη και της πανδημίας. Δυστυχώς  οι φορείς της εκπαίδευσης δυσανασχετούν με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ και με αγωνία παλεύουν να σώσουν ό,τι κι αν σώζεται. Για πόσο ακόμη και με ποια ανταμοιβή, πέρα από τα μόρια για οποιαδήποτε χρήση; 

Ø  Ένα  Καλοκαίρι πέρασε ξανά χωρίς μέτρα κι ένας Χειμώνας έρχεται χωρίς κανείς να ξέρει  τι θα γίνει στα σχολεία με την πανδημία. Αναζητείται μέντορας, θα πάρει και μόρια…

Ø  Οι υπηρεσιακές μεταβολές φέτος ξεπέρασαν κάθε όριο. Πολλά τα παράπονα κι οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών για τα λάθη κεντρικής ηγεσίας και των κατά τόπους διευθύνσεων. Ανάμεσα στα άλλα οδυνηρά κι ευτράπελα ορίζουν νέα διευθυντικά στελέχη σε σχολεία  που στο τέλος Αυγούστου τα συγχωνεύουν (τρανό τοπικό παράδειγμα το σχολικό συγκρότημα Γλαράκη). Προγραμματισμός ώρα μηδέν και πορεία στο άγνωστο, αλλά συνάδελφοι εγκλωβίζονται σε σχολεία μακριά από το σπίτι τους, όταν δύο μέρες μετά άλλοι με λιγότερα μόρια πιάνουν θέση στο κέντρο της Πάτρας, κτλ.

Ø  Παράλληλες στηρίξεις μία για κάθε σχολείο και για δύο ή τρια παιδιά. Πέρα από κάθε αρχή ειδικής φροντίδας και εκπαίδευσης τα παιδιά αυτά και οι συνάδελφοι γίνονται βορά σε οικονομικοτεχνικές στατιστικές.

Ø  Τα σχολεία μας φέτος κινδυνεύουν να ανοίξουν με περιορισμούς στη θέρμανση ,με ελλιπή καθαριότητα και με πιο σφιγμένες τις ανελαστικές τους δαπάνες, αφού τα κόστη έχουν εκτιναχθεί.

Ø  Το νέο διευρυμένο ολοήμερο εξαγγέλθηκε ‘’μετά βαΐων και κλάδων”, αλλά άνθρακας ο θησαυρός, καθώς δεν υπάρχουν οι στοιχειώδεις προβλέψεις για μια αξιοπρεπή λειτουργία του.

Ø  Οι επιμορφώσεις που γίνονται τα απογεύματα, εκτός εργασιακού μας ωραρίου , καταπατούν δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών.

Ø  Συνάδελφοι ολιγοθέσιων σχολείων εξουθενώνονται προκειμένου να ασκήσουν διοικητικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα σε καθημερινή βάση.

Ø  Μέντορες, συντονιστές τάξεων ή γνωστικών πεδίων και μαθητικοί ή εκπαιδευτικοί όμιλοι, με την ενδεδειγμένη χρυσόσκονη της δήθεν αριστείας και ανταγωνιστικότητας, εισάγουν δαιμόνια  στην εκπαιδευτική μας συλλογικότητα και κουλτούρα μάθησης με ελλοχεύοντα κίνδυνο τη διαταραχή της σχολικής -εκπαιδευτικής ηρεμίας. Όλα αυτά ήδη γίνονται στα σχολειά μας, γιατί να δοθούν αξιώματα; Το επιτάσσει η αριστεία;

Ø  Παρατηρήθηκε το φαινόμενο άλλοι συντονιστές να βαθμολογούν με υψηλό βαθμό τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ ενώ άλλοι με χαμηλό. Αυτό αποτελεί απόδειξη μη αντικειμενικότητας κι είναι ένα επιπλέον εργαλείο χειραγώγησης στη φαρέτρα του Υπουργείου.

Ø  Η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η εξουθένωση των εκπαιδευτικών θα συνεχιστεί και φέτος, ακόμη πιο σκληρή και αυταρχική, εκτός κι αν όλοι μαζί σταθούμε όρθιοι και φωνάξουμε “ως εδώ”.

Ø  ….. κι ο κατάλογος δεν τελειώνει.    

  Αυτό που ζητάμε κάθε χρόνο από κάθε Υπουργό Παιδείας κι όχι μόνο είναι σεβασμό κι εμπιστοσύνη. Οι δείκτες ποιότητας κάθε οργανισμού αναδεικνύουν την ανάγκη της ολοκληρωτικής συμμετοχής, της ειλικρινούς συνεργασίας και της αυθεντικής παρουσίας κάθε μέλους. Αντ΄ αυτού έχουμε καθετοποιημένες στάσεις και συμπεριφορές λες και είμαστε μια οποιαδήποτε επιχείρηση,  ιδεολογικοπολιτικές εμμονές σαν αυτή της αριστείας και μόρια .. πολλά μόρια λες και δεν καταλαβαίνουμε πως το έργο μας με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται και παραμελείται.

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Αχαΐας ζητάμε:

Ø  Να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση και να παρθούν οριστικές αποφάσεις για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στους εκπαιδευτικούς αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Ø  Να υπάρξει μέριμνα από το ΥΠΑΙΘ ώστε συνάδελφοι που καλύπτουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις για να ασκήσουν το έργο τους, να επιδοτούνται επιπλέον την κάλυψη εξόδων μετακίνησή τους.

Ø  Να εξισωθούν άμεσα τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μα αυτά των μονίμων.

Ø  Λύση άμεσα  στο πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν σχολικές μονάδες της περιοχής. Αναβάθμιση όλων των υπαρχουσών κτιριακών δομών και της υλικοτεχνικής υποδομής.

Ø  Γραμματειακή υποστήριξη σε σχολικές μονάδες κι όπου αρχικά δεν είναι εφικτό μείωση διδακτικού ωραρίου διευθυντή κι υποδιευθυντή σχολικής μονάδας.

Ø  Την ενότητα του κλάδου και των συλλόγων διδασκόντων σ αυτή την καταιγιστική προέλαση του Υπουργείου καταστροφής της παιδείας.

Ø  Στα σχολεία μας να επικρατήσει η συλλογικότητα, η δημοκρατία κι η αλληλεγγύη.

Ø  Να μη δειλιάζουμε μπροστά στον εκφοβισμό και την αυταρχικότητα που θέλουν να μας επιβάλλουν.

Ø  Να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση που καλούνται να εφαρμόσουν οι σύλλογοι διδασκόντων.

Ø  Να παλέψουμε για ένα σχολείο  της μόρφωσης, της ισότητας, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.  

«ΟΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ τον εαυτό τους ότι δεν είναι μόνο δάσκαλοι…. Είμαστε πολιτικοί αγωνιστές, επειδή είμαστε δάσκαλοι. Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι…., να αφιερωθούμε στον αγώνα για να νικηθεί η κοινωνική αδικία».                                                                                  Πάουλο Φρέιρε

 Αγώνων ξεκίνημα και αυτή η χρονιά !!                           Πάτρα,  11.09.2022

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ