Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακόμα και μέσα στην προεκλογική περίοδο, συνεχίζει την πολιτική της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Κάτω από τους εύηχους επικοινωνιακούς τίτλους δεν μπορεί να κρύψει την πολιτική της απόφαση για τη μετακύληση των ευθυνών για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 εκτός της εσωτερικής αξιολόγησης με αριθμητική κλίμακα του έργου της σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και του σχολείου από τον σύμβουλο εκπαίδευσης, της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των γυμνασίων. Πριν μερικές μέρες δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο ορισμός των σχολείων για τις εξετάσεις τύπου (ελληνικής) PISA που θα διεξαχθούν για 2η φορά (πρώτη φορά έγιναν πέρσι) στις 10 Μαΐου. Συνολικά έχουν οριστεί 600 σχολικές μονάδες 300 Πρωτοβάθμιας και 300 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι βασικοί στόχοι της τυποποιημένης αξιολόγησης και οι απώτεροι πολιτικοί στόχοι της Κυβέρνησης της ΝΔ είναι:
- Η ολόπλευρη γνώση εγκαταλείπεται και τη θέση της καταλαμβάνει η απόκτηση δεξιοτήτων που επιτυγχάνεται με τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων παραβλέποντας τη συνθετότητα της ίδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παραμέτρων που την προσδιορίζουν (μορφωτικό – πολιτιστικό – οικονομικό υπόστρωμα).
- Τα σχολεία θα μετατραπούν σταδιακά σε απέραντα εξεταστικά κέντρα και οι γονείς θα αναγκαστούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη μιας και τα «φροντιστήρια» για την καλύτερη επίδοση σε αυτές του πανελλαδικού τύπου εξετάσεις θα αρχίζουν από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
- Το σχολικό περιβάλλον του ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων εξετάσεων καθίσταται ιδιαίτερα ψυχοπιεστικό για τα παιδιά καθώς ενσταλάζει μέσα τους από την τρυφερή τους ηλικία τη μειωμένη προσδοκία ενώ εντείνει το άγχος για παιδιά και οικογένειες.
- Το εξεταστικοκεντρικό σύστημα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο βάζοντας μεγαλύτερους φραγμούς στην κινητικότητα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης αφήνοντας στη μοίρα τους τούς μαθητές που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.
- Η ευθύνη της ποιότητας της εκπαίδευσης μεταφέρεται σχεδόν ολοσχερώς στις πλάτες του εκπαιδευτικού, συγκαλύπτοντας τις ευθύνες κυβέρνησης, κράτους και τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το δε περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικατασταθεί από τη διδασκαλία «πώς να πετύχεις στο τεστ», μέσα στην τάξη, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αναγκαστούν να ενστερνιστούν τις προκατασκευασμένες απαντήσεις. Το «γιατί» θα υποχωρήσει και θα αντικατασταθεί από τα «τι» και τα «πώς».
Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων αυτών των σχεδίων οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα, που ξεκινήσαμε πέρυσι, με δυναμική αντίσταση σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, με:
- Ενεργοποίηση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. με συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων των σχολείων που καλούνται να μπουν στη διαδικασία.
- Ενημέρωση των γονέων των μαθητών με επιστολή που θα κοινοποιεί τις θέσεις μας.
- Συνδικαλιστική κάλυψη όλων των συναδέλφων (3ωρη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και εκτίμηση 3ωρης στάσης εργασίας από τους κατά τόπους Συλλόγους) για να μην υλοποιηθούν οι εξετάσεις στις σχολικές μονάδες που έχουν οριστεί.
Με μαζικότητα, ενότητα και αγώνα συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι την τελική νίκη!!!
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ