Αρχική Παρεμβάσεις Ζήσης Καπράνας στην “Εποχή”: Δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για να μην...

Ζήσης Καπράνας στην “Εποχή”: Δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για να μην υπάρχει συνωστισμός κατά τις ώρες μετακίνησης

1008
0

Την επιστροφή στα θρανία από τη Δευτέρα αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές των δημοτικών, των νηπιαγωγείων και της ειδικής αγωγής. Από τη μία, το μέτρο θεωρείται ότι θα συμβάλει θετικά τόσο στη μόρφωση, όσο και στην ψυχολογία των παιδιών, αλλά από την άλλη, ο τρόπος που γίνεται και πάλι το άνοιγμα από την κυβέρνηση προκαλεί προβληματισμό. Σημειώνεται δε πως μέχρι και την τελευταία στιγμή οι αξιωματούχοι της βρίσκονται σε σύγχυση, με κάποιους να δηλώνουν δημόσια ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο για τη Δευτέρα και το υπουργείο έπειτα να τους διαψεύδει.

«Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) θέλει τα σχολεία ανοιχτά, και για το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών, αλλά και για την ψυχική τους υγεία. Τα παιδιά δεν γίνεται να είναι τόσο καιρό σε εγκλεισμό, χρειάζονται παιχνίδι, επικοινωνία και ελεύθερο χώρο. Ταυτόχρονα, όμως, αυτό πρέπει να γίνει με προστασία της υγείας, κάτι που μέχρι τώρα δεν φαίνεται να έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση, κάθε άλλο», σημειώνει στην «Εποχή» ο Ζήσης Καπράνας, ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ.

Πρώτον, η απόφαση του υπουργείου για το άνοιγμα των σχολείων φαίνεται να προηγήθηκε της σχετικής εισήγησης των επιδημιολόγων. «Η απόφαση δεν λήφθηκε γιατί το επιτρέπουν τα επιδημιολογικά φορτία, αλλά είναι μια πολιτική απόφαση της κυβέρνησης που είχε ληφθεί εδώ και καιρό, αφού ήδη από τις 30 Δεκέμβρη προσλήφθηκαν περίπου 5.900 επιπλέον αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Από κει και πέρα, για ακόμα μια φορά το υπουργείο δεν φαίνεται να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις για το ασφαλές άνοιγμα, αφού μπορεί να έκανε λόγο για ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κορονοϊό, όμως αυτό δεν επαρκεί για το συστηματικό έλεγχο τυχόν κρουσμάτων στα σχολεία. «Βασικό μέτρο θα ήταν να είχε οριστεί διεξαγωγή τεστ όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών της πρωτοβάθμιας πριν πάνε στα σχολεία».

Παράλληλα, το υπουργείο δεν έχει στείλει ακόμα κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, δεν έχει προσλάβει περαιτέρω προσωπικό καθαριότητας και άρα είναι αδύνατη η εφαρμογή της εξαγγελίας για καθαρισμό των κτιρίων 2 φορές την ημέρα, ενώ δεν έχει γίνει και καμία αύξηση στην κρατική επιχορήγηση των σχολείων για το 2021 (όπως δεν είχε γίνει ούτε το 2020), που σημαίνει ότι οι σχολικές κοινότητες δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα απαραίτητα απολυμαντικά και αντισηπτικά. «Το Σεπτέμβρη μας είχαν στείλει μια φορά, ένα μπιτόνι μόνο 4 κιλών αντισηπτικό για όλο το σχολείο. Προφανώς τελείωσε από την πρώτη βδομάδα. Έτσι αναγκαστικά το βάρος πέφτει στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων», περιγράφει ο Ζήσης Καπράνας.

Ανησυχία δε προκαλεί στον ίδιο και το γεγονός ότι με το άνοιγμα των σχολείων θα έχουμε καθημερινά τη μετακίνηση 700.000 μαθητών με τους γονείς τους, όπως και 82.000 εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 27.000 είναι αναπληρωτές. Θα υπάρξει, δηλαδή, μετακίνηση και μεταξύ περιφερειών. «Δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για να μην υπάρχει συνωστισμός κατά τις ώρες μετακίνησης. Μην ξεχνάμε ότι στην επαρχία είναι πολύ σύνηθες ότι οι μαθητές παίρνουν λεωφορεία και ΚΤΕΛ για να πάνε σχολείο, χωρίς το υπουργείο να προβλέψει για ενίσχυση των δρομολογίων. Οι διαφορετικές ώρες προσέλευσης δεν αρκούν και επίσης μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στις οικογένειες με 2 παιδιά και πάνω, αν το κάθε παιδί έχει άλλο ωράριο».

Ταυτόχρονα, ο ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ σημειώνει την ανάγκη μείωσης της ύλης και στο δημοτικό, καθώς με την τηλεκπαίδευση δεν μπόρεσε να προχωρήσει με κανονικούς ρυθμούς η διδασκαλία, όπως και την τραγελαφικότητα του μέτρου επιμόρφωσης στην τηλεκπαίδευση, για την οποία τώρα ακόμα ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την επιλογή επιμορφωτών: «Η υλοποίηση, δηλαδή του προγράμματος μπορεί να γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, όταν πια ελπίζουμε, να μην χρειάζεται».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για το υπουργείο Παιδείας, όπως σημειώνει, είναι η παντελής έλλειψη διαλόγου με τις εκπαιδευτικές κοινότητες. Γεγονός που υπογραμμίζεται και από την πλευρά της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

https://www.epohi.gr/article/37916/anhsyhia-gia-to-anoigma-ton-sholeion#.X_x-51XvLMA.mailto

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ