Αρχική Αυτόνομο Δίκτυο Η επιχείρηση διεύρυνσης των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων αποτελεί το όχημα για...

Η επιχείρηση διεύρυνσης των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων αποτελεί το όχημα για να περάσει η αξιολόγηση από την πίσω πόρτα!!!

1116
0
Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Η επιχείρηση διεύρυνσης των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων αποτελεί το όχημα για να περάσει η αξιολόγηση από την πίσω πόρτα!!!»

 

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να περάσει, από την πίσω πόρτα, μέσω των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και να διαμορφώσει κουλτούρα συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την ατομική-τιμωρητική αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Παρά την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία- αποχή σε ποσοστό 95% από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, επιδιώκει να επιβάλει το σχολείο της αγοράς,  της οικονομικής και διοικητικής «αυτονομίας» (βλ. έκθεση Πισσαρίδη: μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση, σύνδεση αξιολόγησης με χρηματοδότηση, επιβολή θετικών και αρνητικών «κινήτρων» στους εκπαιδευτικούς, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων κ.α.) και μια αξιολόγηση που, στην ουσία, αποτελεί συνέχεια της αξιολόγησης του 2013-14 (Π.Δ.152) που με αγώνες απέτρεψε και ανέτρεψε συνολικά ο Κλάδος.

Ένα σχέδιο που είναι βγαλμένο από τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα σενάρια άσκησης πολιτικής. Μια πρόταση που δεν έχει καμία σχέση με τον προγραμματισμό, την ανατροφοδότηση, τον αναστοχασμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και που ακολουθεί το λεγόμενο «αγγλοσαξονικό μοντέλο», το οποίο έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί. Με τη συγκεκριμένη επιλογή εισάγουν τον πυρήνα της ιδεολογίας τους που θέλει τους πάντες σε μια διαδικασία ανταγωνισμού, το ένα σχολείο απέναντι στο άλλο, εκπαιδευτικοί ενάντια σε εκπαιδευτικούς, στον διαγκωνισμό ποιο σχολείο τελικά θα γίνει… πρότυπο. Αυτό όμως για το οποίο εμείς αγωνιζόμαστε είναι για μια δημόσια δωρεάν εκπαίδευση χωρίς διαχωριστικές γραμμές και αποκλεισμούς σε ένα ποιοτικό, ενιαίο και ισότιμο σχολείο για όλα τα παιδιά.

Με το Ν.4692/2020, την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης (26/2/2021) και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά (1/3/2021) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ξεδιπλώνει μια υπόγεια στρατηγική ενάντια στο δυναμικό μέτωπο των εκπαιδευτικών. Εκτιμώντας πως θα καταφέρει να «ξεγελάσει» την εκπαιδευτική κοινότητα και να την οδηγήσει, με πρόσχημα ότι δεν επιλέγει φαινομενικά τη σύγκρουση, στους σχεδιασμούς της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η μετατροπή των σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφωνίες ως προς το θεσμό των Προτύπων ή τη συμφωνία μας ως προς τον θεσμό των πειραματικών αλλά με διαφορετική βέβαια λειτουργία, φυσιογνωμία και σκοπό, θα επιφέρει σοβαρές συνέπειες στα σχολεία, στους μαθητές-οικογένειες της περιοχής αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πρότυπα (αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και Πειραματικά (αφορά τα δημοτικά σχολεία) ουσιαστικά θα υπάρξουν οι εξής αρνητικές ανακατατάξεις:

Α)   Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021).

Β)  Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/202: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».

Γ)  Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).

Δ)   Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.

Ε)  Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του  κάθε σχολείου.

ΣΤ) Γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Δε συναινούμε στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ – ακριβώς γιατί βρίσκονται στον αντίποδα μιας αντίληψης για ενιαία δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα εκφράζεται και στις σχολικές δομές- και καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μην εμπλακούν ούτε να αποδεχτούν τα σχέδια της κυβέρνησης που εκτός της διάσπασης θα επιφέρουν αρνητικές συνέπειες σε σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για την ύπαρξη Πειραματικών Σχολείων έχει και θα παρουσιάσει πρόταση που θα βασίζεται στην περιοδική λειτουργία σχολείων ως Πειραματικά με την εξασφάλιση προϋποθέσεων αυτά να λειτουργούν ως πραγματικά Πειραματικά μεγάλης ομάδας σχολείων και όχι στην ουσία ως πρότυπα που θα βρίσκονται σε ανταγωνισμό και αποκομμένα από τα υπόλοιπα, έξω από τον ενιαίο τύπο σχολείου.

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. στο πλαίσιο της συλλογικής και συντεταγμένης μάχης ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση, ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, ώστε να αποτρέψουμε το νεοφιλελεύθερο σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ