Αρχική Αυτόνομο Δίκτυο «λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»

«λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»

747
0
αυτο δικτυο

Στον καιρό της  κ. Κεραμέως  η εκπαίδευση στη χώρα μας έχει γίνει ένας σωρός από : «λίθους και πλίνθους και ξύλα και κέραμους ατάκτως ερριμμένους».

Κι όλο αυτό ας είχε σαν στόχο μια κάποια αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών … .

Δυστυχώς όμως παρακολουθούμε ως άλλοι  μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα (;) τη διαρκή υποβάθμιση  και την παράδοσή της στους εκφραστές της ιδιωτικής και προσοδοφόρας εκμετάλλευσή της.

 Σαν να μην πέρασε μια μέρα…. 

Ζούμε  και  θα ζήσουμε ξανά μέρες αλήστου μνήμης,  εποχής Αρβανιτόπουλου. Μέρες κινητικότητας, διαθεσιμότητας, απολύσεων εκπαιδευτικών και αξιολόγησης  δημοσίων υπαλλήλων  με τα τραγελαφικά ποσοστά επάρκειας ή ανεπαρκειάς τους.

Γυρνάμε χρόνια πίσω σε ένα  νεοφιλελεύθερο πογκρόμ αναξιοκρατικής μεταχείρισης – αξιολόγησης  –  κατηγοριοποίησης  χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Τα τελευταία χρόνια και κατόπιν πολιτικής-κοινωνικής παρέμβασης:

·         καταργήθηκε το ΠΔ 152/13 της Ν.Δ. για την ατομική αξιολόγηση που οδηγούσε σε απολύσεις,

·         επέστρεψαν όλοι οι απολυμένοι εκπαιδευτικοί, σχολικοί φύλακες, καθαρίστριες, δημοτικοί αστυνομικοί στην υπηρεσία τους,

·         επανήλθαν  οι συλλογικές συμβάσεις, κλπ.

Όλα αυτά δηλ που σαρώνει σήμερα αυτή η κυβέρνηση! 

Τι έχουμε σήμερα ;

Τον νόμο: 4823/2021  με τον ψευδεπίγραφο τίτλο : «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών …», έναν νόμο  απαύγασμα  ιδεολογικής εμμονής, αυταρχικής σύλληψης, ιεραρχικής  δομής και  οικονομικής  λογικής  σαν να είναι όλα μετρήσιμα, σαν να είναι η εκπαίδευση προϊόν και οι μαθητές μας πελάτες.

Δεν  είναι αποτέλεσμα διαλόγου και αμοιβαίων συναινέσεων, αλλά μια χειρουργική επέμβαση στο σώμα της παιδείας μας άνευ αναισθητικού,…  Το δόγμα του σοκ! 

 

Πώς θα περάσει; 

Με εκφοβισμό και τρομοκρατία ή άλλως νόμο και τάξη:

Με την κατά Κόπτση «εγκύκλιο»  το ανάγνωσμα  η αξιολόγηση είναι για το καλό μας.

Έχει βγει έκτακτο δελτίο «θυέλλης» από το υπουργείο Εργασίας…. ήταν κάποτε μια απεργία.

Αν αυτές οι δύο εγκύκλιοι δεν κάνουν τη δουλειά τους  ….  τι έπεται;

Εγκύκλιος από το υπουργείο Υγείας   που θα μας προειδοποιεί πως η αποχή από την αξιολόγηση βλάπτει σοβαρά την υγεία.  (σ.σ, Christos Souroulis) 

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Π.Ε. Αχαΐας :

δεν λέμε συλλήβδην όχι στην αξιολόγηση, αλλά συντασσόμαστε με τις αποφάσεις της 88ης Γενικής Συνέλευσης της Δ.Ο.Ε. .

Ο όρος αξιολόγηση δεν έχει καμία σύνδεση:

·         με την ατομική αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών,

·          με τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη

·          με ανώφελα ποσοτικά κριτήρια!

 Θεωρούμε τον προγραμματισμό και την  αξιολογική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας  ως μια ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα.  Θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της  ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής – παιδαγωγικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι

·         στις υπερεξουσίες του Διευθυντή σε βάρος της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων.

·         στην ανούσια- γραφειοκρατική εξόντωση του εκπαιδευτικού.

·          στη δήθεν αυτονομία της σχολικής μονάδας που σαφώς υποκρύπτει την κατάργηση του δωρεάν, δημόσιου και με ίσες ευκαιρίες σχολείου για όλα τα παιδιά.  

Υπάρχουν τρεις βασικές προϋποθέσεις για την αποδοχή της αξιολογικής αποτίμησης:

·         Η αποδοχή των εμπλεκόμενων για όσα περιλαμβάνει ως περιεχόμενο ο θεσμός αυτός. Δίχως αυτήν δεν γίνεται η αποτίμηση.

·         Είναι απαραίτητο να καταστεί σαφές, ότι από το προϊόν της διαδικασίας αποτίμησης προκύπτει ποιότητα και αναβάθμιση της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

·         Η αποτίμηση είναι υπόθεση εσωτερική και αφορά τους εκπαιδευτικούς που είναι μέσα στα σχολεία. Δεν τίθεται θέμα παρέμβασης από μονοπρόσωπο όργανο στην πολύ σημαντική εργασία που επιτελεί ο σύλλογος κάτι που θα  παρέπεμπε σε διαδικασίες αξιολόγησης – χειραγώγησης.

Η εξωτερική αξιολόγηση λοιπόν είναι κάτι που δεν μας αφορά…

Σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν. 4823/2021

Η συμμετοχή μας στις διαδικασίες της αξιολόγησης είναι υποχρεωτική και συνιστά υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας. Ωστόσο μόνο αν κηρυχθεί παράνομη είναι δυνατόν να υπάρχουν πειθαρχικές ή άλλες κυρώσεις αναφέρει σε γνωμοδότησή της η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα.

Σύμφωνα με την ίδια:

Η απεργία αποχή είναι απολύτως νόμιμη

« Μορφή απεργίας αποτελεί και η αποχή των εργαζομένων από συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως εν προκειμένω η αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, όπως έχει προκηρυχθεί (ad hoc Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014)

Είναι δε προφανές, ότι σε κάθε περίπτωση απεργίας αποχής οι συμμετέχοντες στην απεργία απέχουν από συγκεκριμένα υπηρεσιακά καθήκοντα, που περιγράφονται στην προκήρυξή της. Συνεπεία αυτού, εκ του περισσού το άρθρο 56 του ν. 4823/2021, προβαίνει σε χαρακτηρισμό της συμμετοχής στην αξιολόγηση ως υπηρεσιακού καθήκοντος των εκπαιδευτικών, αφού δεν θα μπορούσε να νοηθεί ούτως ή άλλως απεργία αποχή χωρίς την αποχή από συγκεκριμένα υπηρεσιακά καθήκοντα.»

«Έχει κριθεί, ότι η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθ΄ εαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982»

 «Είναι προφανές, ότι η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση μιας απεργιακής κινητοποιήσεως από το αρμόδιο Δικαστήριο, αυτή διατηρεί το τεκμήριο της νομιμότητας, το οποίο καλύπτει τους απεργούς υπαλλήλους και συνεπεία αυτού καμία δυσμενής έννομη συνέπεια δεν μπορεί να απειληθεί ή να επιβληθεί εις βάρος τους εξαιτίας της συμμετοχής τους».

Δια ταύτα:

·         Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, εδραιώνεται και με τις διατάξεις του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4823/21,  που θεσμοθετεί και την ατομική αξιολόγηση, η ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία μας γενικά, φέρεται πως ευθύνονται για ό, τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ από την άλλη στόχος είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης.

·         Η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες)  πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.  

Ρωτάμε λοιπόν ευθέως:

  Είναι η απεργία συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα; Ναι ή όχι;

  Υπάρχουν αποφάσεις δικαστηρίων που  έχουν αποφανθεί τελεσίδικα ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος και άρα δεν συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα; Ναι ή όχι;

  Είναι προδήλως παράνομη η επιβολή των κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 56 του ν.4823/21 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών; Ναι ή όχι;

  Προτίθεται το ΥΠΑΙΘ να καταστρατηγήσει το Σύνταγμα, την κείμενη νομοθεσία και τις νομολογίες των δικαστηρίων; Ναι ή όχι;

Ας μας απαντήσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και ας αφήσει τα μισόλογα.

 Σκοπεύουν να καταλύσουν την δημοκρατία;

Δεν θα επιτρέψουμε την καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων!

Δεν θα συμμορφωθούμε εις τας υποδείξεις τους!

Είναι ζήτημα Δημοκρατίας!

Σε αυτή τη βάση, καλούμε:

·         Τους Συλλόγους Διδασκόντων και τα στελέχη εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. 

(έχουν  σταλεί αναλυτικές οδηγίες,..).

·          Να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α.

 (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).

                Τα μηνύματα που παίρνουμε από όλη την Αχαΐα είναι ενθαρρυντικά για την Απεργία – Αποχή. Καθημερινά το ένα σχολείο μετά το άλλο συμμετέχουν σε αυτόν τον αγώνα, που προβλέπεται να είναι αγώνας διαρκείας.

 Καλούμε όλους τους συναδέλφους / ισσες να μην υποκύψουν στο φόβο και στις απειλές και να συμμετέχουν δυναμικά και χωρίς δισταγμούς.

            Όταν  είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι κανείς δεν μπορεί να μας ακουμπήσει. Τον περασμένο Μάρτιο έναν παρόμοιο αγώνα δώσαμε. Και τότε η απεργία αποχή ήταν παράνομη, αλλά κανείς δεν τόλμησε το  οτιδήποτε, αφού ήμασταν ένα σώμα, μια φωνή.

       Τίποτα δεν θα εμποδίσει τον περήφανο αγώνα μας  γιατί είναι αγώνας ηθικός και δίκαιος!!!

Μπορείς να ασκείς βία και τρομοκρατία σε όλους για λίγο, σε λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι σε όλους για πάντα.

 

Με Ενότητα κι Αγώνα έχουμε Προοπτική Ανατροπής

 

Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Αχαΐας

                                                            Πάτρα.27/9/2021

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αχαΐας

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ