Αρχική Παρεμβάσεις Ο αντιπρόεδρος της Δ.Ο.Ε. στο Λατώ fm: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται περισσότερο χρόνο...

Ο αντιπρόεδρος της Δ.Ο.Ε. στο Λατώ fm: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να δηλώσουν πρόθεση εμβολιασμού από τα αδιάθετα εμβόλια – Άνοιγμα σχολείων με σωστά μέτρα, το άνοιξε-κλείσε τσακίζει τους μαθητές

869
0

Για την ανακοίνωση της ΔΟΕ με την οποία και ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να ανακοινωθεί σε ποιας εταιρείας αδιάθετα εμβόλια αναφέρεται η εγκύκλιος, ώστε να υπάρχει σωστή ενημέρωση των εκπαιδευτικών και την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων μίλησε ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό.

«Σε πολλές περιοχές η ειδοποίηση του υπουργείου έφθασε Δευτέρα πρωί και σε λίγες ώρες ο εκπαιδευτικός έπρεπε να κάνει ένα αίτημα για να μπορέσει να μπει στην διαδικασία της δικής του προτεραιοποίησης αν και εφόσον φυσικά υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο στην περιοχή του. Δυστυχώς μέχρι τώρα αν και το έχουμε θέσει, δεν υπάρχει πρόβλεψη προτεραιοποίησης των εκπαιδευτικών

Σήμερα λοιπόν το υπουργείο έρχεται και ζητά για τα αδιάθετα πλέον εμβόλια να γίνουν αιτήσεις, όταν γίνεται με τόσο ασφυκτικό τρόπο κατανοείτε ότι ένας εκπαιδευτικός που έχει προβλήματα υγείας π.χ. δεν μπορεί να το κάνει αυτό σε τόσο λίγες μέρες. Εμείς ζητήσαμε
να δοθούν περισσότερες μέρες ώστε να μπορέσουν περισσότεροι συνάδελφοι να κάνουν αιτήσεις αλλά αυτό που γίνεται σήμερα είναι ουσιαστικά μία σταγόνα στον ωκεανό, με την έννοια ότι μιλάμε για τα αδιάθετα εμβόλια, δεν μιλάμε για μία συνολική έτσι προσπάθεια κάλυψης της εκπαιδευτικής κοινότητας ενόψει του ανοίγματος. Ενώ και η συζήτηση για θωράκιση των εκπαιδευτικών σε αυτή τη χρονική συγκυρία κάνοντας σήμερα το εμβόλιο, δεν μπορεί να προκύψει πριν από το καλοκαίρι. Υπάρχουν πολλοί διεθνείς οργανισμοί οι οποίοι έθεταν τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις χώρες να προτεραιοποιηθούν ώστε να μπορέσουν τα σχολεία να είναι ανοιχτά. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι παγκοσμίως έχουμε τεράστια επίπτωση στην πανδημία, σε απώλεια μαθητικού δυναμικού σε πρόσβαση μαθητών στην εκπαίδευση και αυτό τον τρόπο αυτό έχουμε σύμφωνα με την ΟΥΝΕΣΚΟ ένα περίπου 20% παγκοσμίως 20%  που αποκλείονται από τη διαδικασία εκπαίδευσης. Θα πρέπει λοιπόν να είναι ανοιχτές οι σχολικές μονάδες αλλά με μέτρα από τις κυβερνήσεις».

Για το μικρό ποσοστό συμμετοχής στους εμβολιασμούς μαθητών άνω των 16 και εκπαιδευτικού προσωπικού των Ειδικών σχολείων στο Νομό Λασιθίου και εάν αυτό προβληματίζει, ο κ. Τρούλης είπε πως «από την πρώτη στιγμή όταν ξεκίνησε η διαδικασία των εμβολιασμών υπήρξε ένας μεγάλος προβληματισμός σε όλη την κοινωνία και μάλιστα αυτό τελευταία εντάχθηκε πάρα πολύ και με τη συζήτηση που έγινε και για ένα συγκεκριμένο εμβόλιο. Ακριβώς λοιπόν μέσα σε όλη αυτή την συνθήκη ήρθαν και τα παραδείγματα από πάρα πολλές εργασιακές ομάδες, κλπ, τα οποία δημιούργησαν και αυτά κάποιους προβληματισμούς. Από τη στιγμή που έχουμε μία διαδικασία προαιρετικής εμβολιαστικής πρόθεσης, προφανώς και εμείς με το δικό μας παράδειγμα πρέπει να δείξουμε ένα δρόμο προς την κοινωνία ότι πρέπει να γίνει εμβολιασμός. Η συζήτηση αυτή για τα Ειδικά σχολεία άνοιξε από το Γενάρη – Φλεβάρη. Αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει περίπου στο 50% πανελλαδικά στον τομέα της ειδικής αγωγής για εμβολιασμό, κάθε μέρα βλέπουμε μία αυξητική τάση. Είναι πάντως ένα
πολυπαραγοντικό ζήτημα για να μπορέσουμε να ερμηνεύσουμε το γιατί έχουμε αυτό το ποσοστό σε αυτή την κατηγορία. Ακόμη δεν υπάρχουν στοιχεία σε πανελλαδική κλίμακα για τα αντίστοιχα ποσοστά στα σχολεία Ειδικής αγωγής».

Για το άνοιγμα των σχολείων στις 5 Απριλίου που ακούγεται τις τελευταίες ημέρες, ο κ. Τρούλης είπε ότι «κατανοούμε όλοι και οι γονείς ότι η δια ζώσης  διαδικασία είναι αναντικατάστατη, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να την αντικαταστήσει η τηλεκπαίδευση. εμείς θέλουμε ανοιχτά σχολεία αλλά με μέτρα τα οποία θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες ανοιχτές, αυτό το άνοιξε-κλείσε πραγματικά τσακίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τους ίδιους τους μαθητές. Το μεγάλο θύμα αυτής της κατάστασης είναι οι μαθητές μας, μία γενιά η οποία με το κλείσιμο των σχολικών μονάδων για ένα χρόνο έχει σοβαρά ζητήματα – και πρέπει κάποια στιγμή να ανοίξει η μεγάλη συζήτηση για το πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε όλο αυτό το χαμένο χρόνο για την ψυχική και κοινωνικό – κοινωνική ανάπτυξη
των παιδιών και ιδιαίτερα στις πιο μικρές ηλικίες». 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ