Αρχική Παρεμβάσεις Περί αξιολόγηση$, τοποθέτηση του Κώστα Κόλλια στην ΓΣ του συλλόγου Δασκάλων και...

Περί αξιολόγηση$, τοποθέτηση του Κώστα Κόλλια στην ΓΣ του συλλόγου Δασκάλων και Νηπ/γών Πάτρα. (video)

886
0

 

Το Αυτόνομο Δίκτυο εκπαιδευτικών συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση της ομόφωνης απόφασης της ΔΟΕ για απεργία/αποχή, έναντι όλων των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπει η Υπουργική Απόφαση και θα δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη, μαζικά, αγωνιστικά και συλλογικά, ώστε το Υπουργείο Παιδείας να αναγκαστεί να την αποσύρει.

Είναι ευτυχής η συγκυρία που όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος συντάσσεται με τις θέσεις της ΔΟΕ και ακολουθεί τα βήματα της Απεργίας/Αποχής. Είναι μια απόλυτα νομικά κατοχυρωμένη στάση, που στο τέλος απηχεί και τη συνείδηση και την αξιοπρέπεια του κάθε συναδέλφου.

Ο κλάδος μας ενωμένος αντιστάθηκε και ξεπέρασε ανάλογες προκλήσεις. Μιλάμε για το περίφημο: Π.Δ. 152/2013

Τώρα το ίδιο έργο επιστρέφει ως κακόγουστο sequel.

Τι ηρεμία είχαμε τα τελευταία χρόνια πριν από την Κεραμέως!

Πόσο εύκολα και γρήγορα ξεχνάμε κάποια πράγματα; …

Και τώρα:

  • Αύξηση των μαθητών ανά τμήμα,
  • εξίσωση τίτλων κολεγίων με πανεπιστημιακούς,
  • αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα πανεπιστήμια,
  • κατάργηση δημόσιων ΙΕΚ,
  • αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών, κ.α. .

Ως πρώτο κλειδί έχουν την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση. Το κλειδί όμως αυτό θα ανοίξει κι άλλες πόρτες: όπως

  • τη «μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην Τοπική Διοίκηση,
  • τις “συγχωνεύσεις σχολείων,
  • τη δήθεν “ αυτονομία της σχολικής μονάδας, ,
  • την «ελεύθερη επιλογή» του διδακτικού προσωπικού , την ενίσχυση του ρόλου της γονικής επιλογής, της δυνατότητας δηλαδή των γονιών, να επιλέξουν σχολείο
  • κ.α.

Λέμε δυνατά όχι σε αυτήν την αξιολόγηση, αυτή τη στιγμή μάλιστα, εν μέσω πανδημίας και με τα περισσότερα σχολεία κλειστά. Όλες οι δυνάμεις μας που προσβλέπουν σε ένα περισσότερο δημοκρατικό και ελεύθερο σχολείο πρέπει να απαιτήσουν εδώ και τώρα από το υπουργείο

Να πάρει πίσω αυτό το νομοσχέδιο, από σεβασμό στην κρισιμότητα της κατάστασης που ζούμε. Πρώτα λοιπόν να φροντίσει για την αραίωση των μαθητών στα τμήματα, την ενίσχυση των σχολικών μονάδων με περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, για μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα μέλη της σχολικής κοινότητας και μετά θα δούμε για την όποια αξιολόγηση. Η υγεία προηγείται από κάθε ιδεολογικό –πολιτικό στρατήγημα.

Να πάρει πίσω αυτό το νομοσχέδιο, γιατί θα δημιουργήσει περιοχές και σχολεία ελίτ ή/και γκέτο όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο όπου εφαρμόστηκε αυτή η μορφή αξιολόγησης και είχε καταστροφικά αποτελέσματα. Αποτελεί μοντέλο αξιολόγησης που έχει αποτύχει διεθνώς, εδώ και 30 περίπου χρόνια.

Να πάρει πίσω αυτό το νομοσχέδιο, γιατί καλά θα κάνει το υπουργείο να αξιολογήσει πρώτα τον εαυτό του, αφού όπως το ίδιο λέει «καθένας που αξιολογεί – αξιολογείται».

Ο προγραμματισμός και η αποτίμηση της σχολικής μονάδας όταν γίνεται αποκλειστικά και μόνο υπόθεση του κάθε σχολείου, έχει κάποια θετικά να προσφέρει.

Ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του διδακτικού έργου μέσα στους συλλόγους ως μια ανατροφοδοτική και γνήσια παιδαγωγική διαδικασία που θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής – παιδαγωγικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου, σύμφωνα, με τις αποφάσεις του 88ου συνεδρίου της ΔΟΕ, ποια σχέση μπορεί να έχει με την PIZA και τον ΟΟΣΑ;

Αυτοί σε αγαστή πορεία με το ΙΕΠ του Αντωνίου θέλουν κάτι τελείως διαφορετικό, θέλουν data, κουτάκια , αριθμούς και δεδομένα. θέλουν να μας «ποσοτικοποιήσουν» και πιθανόν να μας δώσουν «τιμές» εξαιρετικός, καλός, επαρκής , μη επαρκής! Μακριά από μας όλα αυτά. Ας τους πει κάποιος πως το σχολείο δεν είναι «μαγαζί». Εδώ δεν έχουμε πελάτες και προϊόντα.

Ας αφήσουν τα σχολεία έξω από τις βαρετές πια ιδεολογικές τους εμμονές.

Με την αυτοαξιολόγηση που προωθούν

επιδιώκουν να συγκαλύψουν την απόσυρση του κράτους από τις ευθύνες του για τη λειτουργία των σχολείων, με την επιβολή μιας αξιολόγησης που θα στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς μέσα από δοσμένες φόρμες, ποσοτικοποιημένες κλίμακες, αναρτήσεις σε πλατφόρμες «σύγκρισης», εξωτερικούς αξιολογητές, κατηγοριοποιώντας άμεσα σχολεία και εκπαιδευτικούς.

Στο τέλος αλήθεια, θα το πιστέψει κι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, ότι αυτός φταίει για όλα.

Να λοιπόν ποια αξιολόγηση θέλουν

Μια αξιολόγηση που θα φορτώσει στον εκπαιδευτικό τα λάθη, τις ελλείψεις τους, την αδιαφορία, για να μην πούμε την περιφρόνησή τους για τη Δημόσια Παιδεία.

Όλα αυτά σημαίνουν

  • ωράριο λάστιχο,
  • αδυσώπητο ανταγωνισμό κι ανθρωποφαγία μεταξύ μας για να αναδειχθούν οι «άριστοι», φυσική εξουθένωση,
  • νοσηρή γραφειοκρατία για το τίποτα (θα τρέχουμε σαν το Βέγγο : «ξέρεις από αξιολόγηση;»),
  • θα εγκαταλείψουμε την παιδαγωγική μας αποστολή και θα ψάχνουμε για χορηγούς
  • και στο τέλος οι χαρακτηρισμοί εξαιρετικός, καλός, επαρκής , μη επαρκής, αμφιβάλει κανείς πως θα περάσουν και στη δική μας αξιολόγηση, με την ίδια τη ζωή μας να παίζεται στα ζάρια.

Δεν επιθυμούν την αποτίμηση και τον αναστοχασμό του εκπαιδευτικού έργου ως επιστέγασμα μιας συλλογικής διαδικασίας αλληλοτροφοδότησης

Όλα όσα νομοθετούν ουδεμία σχέση έχουν με τη μόρφωση των μαθητών και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Το σχέδιο Πισσαρίδη λοιπόν για την Εκπαίδευση θα μείνει στα χαρτιά….

Η ατομική αξιολόγηση, όταν μάλιστα φτάνει να είναι τιμωρητική και έχει επιπτώσεις στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξή μας είναι απαράδεκτη.

Θα την πληρώσει ο τελευταίος τροχός της αμάξης ή το «ψάρι βρομάει από το κεφάλι»;

Γι΄ αυτό δυναμώνουμε και ενισχύουμε την απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ:

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων

να συμμετέχουν στην απεργία/αποχή της Δ.Ο.Ε. σύμφωνα με τις οδηγίες της ομοσπονδίας και με βάση αυτή την απόφαση, να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α.

Ήδη πολλά σχολεία της περιοχής μας έχουν αποφασίσει ομόφωνα μάλιστα απεργία αποχή. Είναι μια μοναδική ευκαιρία, δεδομένης της ενότητας που έχουμε για αυτό το θέμα, να δώσουμε μια συντριπτική απάντηση στην κα Κεραμέως και την νεοφιλελεύθερη πολιτική της, ανάλογη του ποσοστού της αποχής μας, 95% , στις πρόσφατες εκλογές παρωδία, για τους αιρετούς.

Τίποτα δεν θα κάνουν, αν εμείς πρώτα δεν τους το επιτρέψουμε!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ