Αρχική Άρθρα Τα self tests της Έριδος

Τα self tests της Έριδος

811
0

 

Η αλλαγή στο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας και η απόφαση για ένα αυτοδιαγνωστικό τεστ στη σχολική κοινότητα ανά εβδομάδα δημιούργησε έντονη ανησυχία, καθώς την ίδια ώρα καταγράφεται αύξηση στον αριθμό των σχολείων και των τμημάτων που αναστέλλουν τη λειτουργία τους λόγω θετικών κρουσμάτων. Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς, αντιπολίτευση, αλλά και ειδικούς επιστήμονες.

Αυξητική τάση παρουσιάζουν οι σχολικές μονάδες και τα τμήματα που προχώρησαν σε αναστολή λειτουργίας λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κορονοϊού. Ενδεικτικό της αύξησης αποτελεί ο συνολικός αριθμός τους (αναστολή μονάδων και τμημάτων) που την περασμένη εβδομάδα σε όλη τη χώρα έφτασαν τα 700 σχολεία. Το ποσοστό σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να είναι μικρό, γεγονός που δεν εμπνέει ανησυχία. Ωστόσο, η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς εκφράζουν την αντίθεσή τους και τα ερωτήματά τους για την αλλαγή στη διαδικασία των self tests, όπου πλέον θα πραγματοποιούνται ένα κάθε εβδομάδα και όχι δυο, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί.

Διαφωνία των Ειδικών

Η απόφαση αυτή βρήκε αντιδράσεις από την αντιπολίτευση, αλλά και από τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιο Εξαδάκτυλο, ο οποίος ερωτηθείς για την αλλαγή αυτή, απάντησε ότι η απόφαση της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων ήταν για δυο self tests την εβδομάδα. Την ανησυχία της για την απόφαση διενέργειας εβδομαδιαίου τεστ στη σχολική κοινότητα εξέφρασε και η Ματίνα Παγώνη, Πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας και Πειραιά, η οποία δήλωσε πως αποτελεί ρίσκο η απόφαση αυτή. “Τα τεστ πρέπει να είναι δυο. Δεν γνωρίζω και δεν μπορώ να απαντήσω γιατί μειώθηκε ο αριθμός τους. Τα δυο τεστ δίνουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Για μένα είναι ρίσκο από τη στιγμή που είχε αποφασιστεί να είναι δυο” τόνισε η κ. Παγώνη.

ΔΟΕ: Εκθετική αύξηση κρουσμάτων στα σχολεία

Ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ) Γιώργος Τρούλης, μιλάει στη “ΜτΚ” για την απόφαση του υπουργείου, επισημαίνοντας πως γίνεται σε μία περίοδο που τα θετικά κρούσματα παρουσιάζουν εκθετική αύξηση, ενώ αναφέρεται και στις αποφάσεις που έχουν παρθεί για την επόμενη χρονιά και στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, γεγονός που δεν αλλάζει όπως λέει, παρά τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. “Έχουμε ένα τρίτο άνοιγμα των σχολικών μονάδων για φέτος που σημαίνει ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά είχαμε σοβαρότατα θέματα στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Το μοναδικό μέτρο που ουσιαστικά έλαβε φέτος το υπουργείο Παιδείας, για την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, είναι εκείνο των self tests. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ζητήματα στο κομμάτι της επιδημιολογικής επιτήρησης των σχολικών μονάδων, γιατί το self test είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο όταν συνοδεύεται και από άλλα μέτρα ουσιαστικής υγειονομικής ασφάλειας ,μέσα στους χώρους που υπάρχει συνωστισμός ατόμων. Στα μέσα της εβδομάδας παρατηρήσαμε ότι περισσότερες από 700 είναι οι σχολικές μονάδες και τμήματα που έχουν κλείσει λόγω κρουσμάτων κορονοϊού. Επομένως, αυτό που λέγαμε από την αρχή, ότι δεν υπάρχει ουσιαστική επιτήρηση, δυστυχώς εντείνεται. Τα δύο self tests μπορούσαν μέσα στην εβδομάδα να προλάβουν κάποιες καταστάσεις, να εντοπίσουν κρούσματα και να τα απομονώσουν, βλέπουμε όμως ότι η κυβέρνηση από τα δυο self tests που ήταν και η εισήγηση των λοιμωξιολόγων, τα μείωσε σε ένα. Προφανώς οι όροι και οι προϋποθέσεις της υγειονομικής διασφάλισης των σχολικών μονάδων δεν είναι επαρκείς, το βλέπουμε και από τον αριθμό των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες, που παρουσιάζουν εκθετική αύξηση και αυτό μας ανησυχεί, όχι τόσο για τη σχολική χρονιά, καθώς θα έλεγε κανείς βρισκόμαστε στην τελευταία πράξη, αλλά περισσότερο στο ότι όλο αυτό θα έπρεπε να είναι ένα καμπανάκι για την κυβέρνηση για την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή να υπάρξουν αυξημένα μέτρα διασφάλισης υγειονομικών όρων στα σχολεία για να μην ξανακλείσουν”.

Επιτακτική η μείωση των μαθητών ανά τάξη

Στο ζήτημα της μείωσης των self tests αναφέρεται ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, που κάνει λόγο για “αποπροσανατολισμό και προχειρότητα” στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας. “Οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων και τους όρους επιστροφής των μαθητών στις τάξεις, σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργείου είχαν άμεση σύνδεση με τις αποφάσεις της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων που εισηγήθηκε δύο self tests ανά εβδομάδα στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Τώρα, αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν την εισήγηση και το τεστ να είναι ένα ανά εβδομάδα, σε μια περίοδο υψηλού επιδημιολογικού φορτίου. Υπάρχει αποπροσανατολισμός, προχειρότητα και θα έλεγα και μια ελαφρότητα και μια ασυνέπεια του υπουργείου απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που προσαρμόζονται κάθε φορά στα νέα μέτρα, χωρίς να μπορούν να ακουστούν οι διαφωνίες και οι ανησυχίες τους”.

Ο ίδιος μιλάει και για την επόμενη σχολική χρονιά που όπως τονίζει “δεν αλλάζει τίποτα. Το υπουργείο Παιδείας έχει κλείσει τα αυτιά και τα μάτια του στην πραγματικότητα και θέλει να συνεχίσει τη λειτουργία των υπεράριθμων τμημάτων. Ο σχεδιασμός τους μαρτυρά πως όλο αυτό το διάστημα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική παρέμβαση υπέρ της εκπαιδευτικής κοινότητας. Λυπηρό και ταυτόχρονα προκλητικό” καταλήγει ο κ. Κοκονάς.

Για την ανάγκη να δοθεί το μήνυμα της επιστροφής στην κανονικότητα, χωρίς να έχει έλθει στην πραγματικότητα, κάνει λόγο από την πλευρά του ο κ. Τρούλης, σχολιάζοντας τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας για την επόμενη σχολική χρονιά και την απουσία του μέτρου της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Όπως λέει, “ξεκινούν οι διαδικασίες της προετοιμασίας της επόμενης σχολικής χρονιάς και έχουμε ως δεδομένο ότι ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη θα είναι 25. Δηλαδή, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση και μάλιστα έχουμε και απαρέγκλιτη εφαρμογή του κατώτατου ορίου των 15 μαθητών που μπορούν να είναι στις σχολικές τάξεις, που σημαίνει ότι αν έχουμε 27 με 28 παιδιά σε ένα τμήμα, δυστυχώς δεν μπορούν γίνουν δυο τμήματα και θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλες σχολικές μονάδες. Όλα αυτά τα έχουμε επισημάνει και στην τελευταία συνάντησή μας με την υπουργό, ζητώντας να μην έχει καθολικό χαρακτήρα το μέτρο, αλλά να υπάρξει διάθεση χώρων από τους δήμους όπου υπάρχει μεγάλη ανάγκη, αλλά δεν έχουμε εισακουστεί. Υπάρχει διάθεση του υπουργείου Παιδείας να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, χωρίς αυτή να έχει αποκατασταθεί και να υπάρχει στην πραγματικότητα”, τονίζει ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ.

Αντιδράσεις Αντιπολίτευσης

Με το ερώτημα “Τι εισηγήθηκε η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων” και την διαφορετική απόφαση που πήρε τελικά η κυβέρνηση, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, ζητώντας να μάθουν τους λόγους που δεν υλοποιήθηκε η απόφαση των ειδικών. “Απαράδεκτη” χαρακτήρισε την απόφαση αυτή και το ΚΚΕ, κάνοντας αναφορά στην αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία, τονίζοντας για τα self tests πως “αποδεικνύεται τελικά ότι και αυτό το όπλο λογαριάζεται ως κόστος και μειώνεται”.

*Δημοσιεύτηκε στη “ΜτΚ” στις 23 Μαΐου 2021

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ