Αρχική Απόψεις/Παρεμβάσεις Γ.Τρούλης: Στα σχολεία δεν εφαρμόζονται στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας

Γ.Τρούλης: Στα σχολεία δεν εφαρμόζονται στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας

993
0

 

Βασικές ρυθμίσεις και μέτρα πρόληψης της πανδημίας που εφαρμόζονται σε όλους τους χώρους, πανελλαδικά δεν ισχύουν και δεν τηρούνται στα σχολεία. Την άποψη αυτή εξέφρασε ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Γιώργος Τρούλης μιλώντας στον Star fm 88,4, με αφορμή την επανέναρξη των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Όπως είπε ο κ. Τρούλης, περισσότερα από 700 σχολικές μονάδες και τμήματα σε όλη τη χώρα ανέστειλαν εκ νέου τη λειτουργία τους και σήμερα δεν κάνουν μαθήματα, εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού που εντοπίστηκαν.

«Είναι η τρίτη φορά που ξανανοίγουν τα σχολεία, αλλά το πρόβλημα είναι ότι κλείνουν και ανοίγουν ξανά με τον ίδιο τρόπο που άνοιξαν τον Σεπτέμβριο. Τα μέτρα περιορίζονται στις μάσκες και τα ανοιχτά παράθυρα, ενώ προστέθηκαν τα self test. Το σημαντικότερο όμως μέτρο, που δεν τηρείται είναι οι αποστάσεις μεταξύ των μαθητών και αυτό επειδή η κυβέρνηση, αντί να μειώσει, αύξησε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τρούλης.

Υπενθύμισε ότι με την έναρξη της πανδημίας οι οργανώσεις των εκπαιδευτικών πρότειναν την αραίωση των τμημάτων και κατέθεσαν μάλιστα συγκεκριμένες προτάσεις για το πως μπορεί να γίνει αυτό. Συνάντησαν ωστόσο την κάθετη άρνηση του υπουργείου Παιδείας. Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι σήμερα να απαγορεύεται, για παράδειγμα, να επιβιβαστούν περισσότερα από δύο άτομα σε ένα ταξί και να απαγορεύεται η λειτουργία των καταστημάτων εστίασης σε εσωτερικούς χώρους, όμως την ίδια ώρα στα σχολεία κάνουν μάθημα 25 μαθητές στοιβαγμένοι σε κάθε τάξη.

Μιλώντας για τα self test ο κ. Τρούλης σημείωσε ότι παρά την περιορισμένη αξιοπιστία τους είναι ένα μέτρο που βοηθάει στην ασφαλή λειτουργία των σχολείων, χαρακτηρίζει ωστόσο ακατανόητη την απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει από δύο σε ένα τα τεστ που διατίθενται στους μαθητές κάθε εβδομάδα, απόφαση μάλιστα, όπως είπε, που έρχεται σε αντίθεση με τις προτάσεις της επιτροπής λοιμωξιολόγων.

Ο κ. Τρούλης επέμεινε ότι τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν το επόμενο διάστημα, ώστε από τον Σεπτέμβριο να ανοίξουν με περισσότερη ασφάλεια τα σχολεία.

Τόνισε ακόμα την ανάγκη, πέρα από τα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας, να ληφθούν μέτρα για τις επιπτώσεις που είχε στους μαθητές η πανδημίας σε μαθησιακό αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο.

Όπως είπε περίπου το 20% των μαθητών αδυνατούσαν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση, αλλά ακόμη και σε μαθητές που είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν, δημιουργήθηκαν σημαντικά μαθησιακά κενά.

Συνεπώς το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη αυτό το δεδομένο και να βοηθήσουν την μαθητική κοινότητα να καλύψει τα κενά στο μέλλον, κατέληξε ο κ. Τρούλης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ