Αρχική Συνεντεύξεις Σ. Ορφανουδάκης : «Ζητούμενο τα σχολεία να είναι ανοιχτά αλλά και να λειτουργούν...

Σ. Ορφανουδάκης : «Ζητούμενο τα σχολεία να είναι ανοιχτά αλλά και να λειτουργούν με προϋποθέσεις»

759
0

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Την ανάγκη τα σχολεία, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να παραμείνουν ανοιχτά και να λειτουργούν με προϋποθέσεις σημείωσε ο πρόεδρος των δασκάλων

Την ανάγκη τα σχολεία, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να παραμείνουν ανοιχτά και να λειτουργούν με προϋποθέσεις σε ό,τι αφορά το υγειονομικό σκέλος εν μέσω πανδημίας επεσήμανε λίγες ημέρες μετά το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Στέλιος Ορφανουδάκης μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, όπως υπογράμμισε ο ίδιος επέστρεψαν στον φυσικό τους χώρου, που είναι οι σχολικές αίθουσες και που ήταν το ζητούμενο όλων, ωστόσο η λειτουργία των σχολείων όπως τόνισε μέχρι σήμερα εν μέσω πανδημίας δεν λειτουργεί με τα μέτρα που θα έπρεπε, με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν επιπλέον μέτρα για την διασφάλιση της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων πρωτοβάθμιας έως το τέλος της χρονιάς, κάτι που αποδεικνύεται μάλιστα ζωτικής σημασίας για την ψυχολογία και την κοινωνικοποίηση των μικρών μαθητών.

“Πάγια θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά και να βρίσκονται μαθητές και εκπαιδευτικοί στον φυσικό τους χώρο που δεν είναι άλλος από τη σχολική αίθουσα. Το θέμα δεν ειναι όμως τα σχολεία να είναι ανοιχτά αλλά και με ποιες προϋποθέσεις θα λειτουργούν. Το πλαίσιο με το οποίο θα παρέχεται η ασφάλεια και η υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκόμενων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δυστυχώς τα σχολεία μας ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν χωρίς να ληφθεί κανένα μέτρο. Δύο μήνες που ήταν κλειστά και λειτουργούσε η σύγχρονη εξ΄’ αποστάσεως εκπαίδευση με όλα τα προβλήματα που έχουμε επισημάνει και δεν έγινε τίποτα στο σκέλος που αφορά τις προϋποθέσεις και ζητήματα που είχαμε βάλει και εμείς οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι επιστήμονες λοιμωξιολόγοι που έχουν επισημάνει κάποια ζητήματα” υπογράμμισε ο κος Ορφανουδάκης.

Στα κύρια ζητήματα που έχουν επισημάνει οι εκπαιδευτικοί, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα κάτι που όχι μόνο δεν άλλαξε μέχρι σήμερα εν μέσω πανδημίας, αντίθετα όπως επεσήμανε ο κος Οφανουδάκης “το καλοκαίρι ψηφίστηκε νόμος ενώ ξέραμε οτι θα έρθει δεύτερο κύμα, για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη απο 22 σε 25”.΄

Επιπλέον, το αίτημα για την αξιοποίηση επιπλέον χώρων σε σχολικές μονάδες ή δημοτικά κτήρια προκειμένου να είναι εφικτή η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δεν έχει εισακουστεί όπως ανέφερε ο κος Ορφανουδάκης ενώ παράλληλα τόνισε πως σήμερα στάσιμο παραμένει και το ζήτημα της πληρότητας στα λεωφορεία στα οποία μεταφέρονται οι μαθητές η οποία έχει φτάσει στο 100%.

Βασικό αίτημα εν μέσω πανδημίας ήταν και η αύξηση του αριθμού των προσλήψεων σχολικών καθαριστριών, αφού όπως ανέφερε “οι συμβάσεις που έχει το προσωπικό καθαριότητας που είναι εξάωρες και δεν επαρκούν για να καλύψουν την πλήρη λειτουργία από το πρωί έως και τις 4 με το τέλος του ολοήμερου προγράμματος”.

Covid test για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς

Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά επανειλημμένα την διενέργεια δωρεάν συστηματικών ελέγχων με  covid  test για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όπως τόνισε σήμερα προς τη σωστή κατεύθυνση κινείται η πλατφόρμα που έχει τεθεί σε εφαρμογή όπου οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν εθελοντικά ότι θέλουν να υποβληθούν σε τεστ, κάτι που όμως δεν αποδίδει χρονικά, αφού οι ημέρες που μεσολαβούν μεταξύ του αιτήματος και της διενέργειας του τεστ δεν διασφαλίζουν πως δεν θα υπάρξει τυχόν διασπορά. Και αυτό διότι όπως εξήγησε ο ίδιος: “Αυτό που ζητάμε για να διασφαλίσουμε την υγιεινή είναι μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ήδη το υπουργείο προσπάθησε να κάνει μια τέτοια ενέργεια. Υπάρχει πλατφόρμα όπου οι εκπαιδευτικοί εθελοντικά κάνουν αίτημα για να κάνουν το τεστ. Το θέμα είναι ότι από τότε που κάνεις την αίτηση μέχρι να σε δεχτούν για να κάνεις το τεστ περνάει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Προσωπικά την πλατφόρμα την συμπλήρωσα την Παρασκευή και με καλούν σήμερα το μεσημέρι να κάνω το τεστ. Αυτό σημαίνει ότι εγώ από την Παρασκευή έως και σήμερα σε τέσσερις ημέρες που πηγαίνω σχολείο πηγαίνω χωρίς να έχω ελεγχθεί.

Θα έπρεπε να υπάρχει μέριμνα για αυτό όλο το προηγούμενο διάστημα μέχρι και την Κυριακή πριν ανοίξουν τα σχολεία. Ήδη σε πολλές περιοχές και στην Κρήτη από δήμους και συλλόγους έγινε μια μεγάλη προσπάθεια να κάνουν το τεστ όλοι οι εκπαιδευτικοί. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την πρόληψη”.

“Επιπλέον μέτρα στα σχολεία-Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τυχόν μεταδοτικότητα”

Αναφορικά με τα όσα έχει αναφέρει η επιστημονική κοινότητα σε ό,τι αφορά την χαμηλή μεταδοτικότητα του ιού σε μικρά παιδιά και την μικρή συμβολή των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διασπορά του ιού, ο κος Ορφανουδάκης τόνισε πως σε μικρές σχολικές αίθουσες με 25 μαθητές ανά τάξη δεν είναι απίθανο να υπάρξει κάποιος ασυμπτωματικός ο οποίος θα μεταδώσει τον ιό στους εκπαιδευτικούς και εκείνος με τη σειρά του σε άλλους και στο ευρύτερο οικογενειακό του περιβάλλον. “Δεν είναι δύσκολο να δημιουργηθεί αλυσίδα όπως είδαμε πρόσφατα στο Ρέθυμνο, όπου με λίγα κρούσματα είναι σε καραντίνα σχεδόν ο μισός Νομός. Ακόμα και σε αυτές τις ηλικίες δεν μπορούμε να αποκλείουμε τη μεταδοτικότητα, γι αυτό ζητάμε επιπλέον μέτρα” υπογράμμισε ο ίδιος.

Ο ίδιος τόνισε πάντως πως οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας “ έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δείχνοντας υπευθυνότητα και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στα σχολεία” ενώ τόνισε πως στην προσπάθεια που καταβάλλουν “θέλουμε σύμμαχο την πολιτεία γιατί αυτή τη στιγμή τα σχολεία άνοιξαν χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο”.

Σταδιακά βρίσκει βηματισμό η προσαρμογή στην κλιμακωτή προσέλευση και αποχώρηση

Στο μεταξύ η κλιμακωτή προσέλευση και αποχώρηση ένα μέτρο το οποίο εισήχθη πρόσφατα προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός, θα χρειαστεί λίγες ακόμη ημέρες προκειμένου να λειτουργήσει άρτια και στην πράξη, αφού οι πρώτες ημέρες κατέδειξαν ιδιαίτερα σε σχολεία που έχουν πολλούς μαθητές, πως έξω από τα σχολεία δημιουργείται αυξημένη προσέλευση οχημάτων και γονέων προκειμένου να αφήσουν ή να παραλάβουν τα παιδιά τους. Όπως εξήγησε ο κος Ορφανουδάκης το πρόβλημα δεν εστιάζει στα μικρότερα σχολεία, αλλά στα μεγάλα σχολεία των αστικών κέντρων, όπου η προσέλευση μπορεί να έχει διάρκεια που υπερβαίνει την μισή ώρα με αποτέλεσμα να απαιτείται λίγος χρόνος προκειμένου να βρεθεί ο κατάλληλος βηματισμός.

“Τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά”

Τα μέτρα είναι ζητούμενο για τους εκπαιδευτικούς κυρίως επειδή στόχος όπως τόνισε ο κος Ορφανουδάκης θα πρέπει να είναι να μην χρειαστεί εκ νέου κλείσιμο των σχολικών μονάδων και υπογράμμισε: “Μέσα στην καρδιά του χειμώνα και με πτώση της θερμοκρασίας τις επόμενες ημέρες εκτιμούμε και φοβόμαστε ένα ενδεχόμενο νέο κλείσιμο των σχολείων και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνει την εκπαιδευτική διαδικασία μιλώντας παιδαγωγικά και κυρίως την ψυχολογική επιβάρυνση των παιδιών. Η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κανέναν άλλο τρόπο και τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά”.

Όπως ανέφερε ο κος Ορφανουδάκης βασική μέριμνα των εκπαιδευτικών που θα πρέπει να αποτελεί ζητούμενο και για το Υπουργείο είναι τα σχολεία να μην χρειαστεί να διακόψουν ξανά τη λειτουργία του, επισημαίνοντας τον αρνητικό αντίκτυπο που αυτό έχει ιδιαίτερα σε ηλικίες από 4 έως 11 ετών. “Οι μαθητές θα πρέπει να είναι στο χώρο του σχολείου και αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί, κυρίως και για λόγους κοινωνικοποίησης. Δεν μπορούν παιδιά αυτής της ηλικίας από 4 έως 11 ετών να είναι κλεισμένα στο σπίτι. Δεν είναι καλό για την ψυχική τους υγεία και αυτό έχει αποδειχθεί”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ